روايات

رواية عشق فوق النيران الفصل العاشر 10 بقلم مريم مجدي

رواية عشق فوق النيران الفصل العاشر 10 بقلم مريم مجدي

رواية عشق فوق النيران الجزء العاشر

رواية عشق فوق النيران البارت العاشر

رواية عشق فوق النيران الحلقة العاشرة

نزلت فرح بتجري ع منال وقلتلها ع اللي حصل وراحوا كلهم بسرعه ع المستشفى
الدكتور خرج من اوضه العمليات
منال:خير يدكتور
الدكتور:هو حصله كسر ف ضهره ودا عمله مشاكل كتير
ياسين:يعني اي
الدكتور:يعني مش هيرجع يمشي غير لما يعمل العمليه
فرح بصدمه:اييي
الدكتور:بس
حامد:بس اي ي دكتور
الدكتور:العمليه دي هتتكلف كتير
حامد:مش مهم هندفع من مليون ل مليار
الدكتور استأذن ومشي
فرح كانت قعده منهاره من العياط
عدت الايام وسيف خرج بس ع كرسي متحرك
*****************************

 

 

روحوا ع البيت
سيف كان قاعد بيفكر ف فرح وانه كدا بيظلمها معاه
فرح قطعت تفكيره:الجميل زعلان لي
سيف: مفيش حاجه
فرح برفع حاجب:يرا.جل
سيف بعصبية:قولتك مفيش حاجه
فرح:ف اي بسيف مكنتش سؤال يعني
سيف وهو بيهدا: خلاص يفرح
مشي وساب فرح
بعدها بشويه جه ياسين
فرح:اهلا
ياسين:اي ي فرح عامله اي
فرح:تمام والله الحمدلله وانت عامل اي والعروسه عامله اي
ياسين:كلنا تمام والله اومال فين سيف
فرح:ف البلكونه
ياسين:ماشي طب انا داخله
فرح:ماشي
دخل ياسين ل سيف
ياسين:سرحان ف اي
سيف: مفيش
ياسين:يرا.جل

 

 

سيف:يووووو هو كل م حد يشوفني يقولي ي را.جل
ياسين: خلاص خلاص
فرح قطعت كلامهم:تشربوا اي
سيف:روحي اعمليلنا اتنين شاي ب النعناع
فرح مشيت
ياسين:انت بتكلم فرح كدا لي هو في حاجه
سيف:لا مفيش
ياسين:لا فيه وانا مش هسيبك غير لما اعرف
سيف:قولتلك مفيش
ياسين:وانا بقولك فيه
سيف:يووووو خلاص بقا هو احنا هنلعب
ياسين:وماله هو احنا ورانا حاجه
قعدوا مع بعض شويه وياسين مشي
****************************

 

 

عدت الايام وكل واحد فيهم ع نفس حاله سيف بيزعق وفرح بتحاول تراضيه
فرح:هو انت زعلان مني ف حاجه
سيف:لا خالص
فرح:اومال ف اي
سيف: بصراحه انا حاسس اني بظلمك معايا خايف العمليه متنجحش و اظلمك معايا
فرح:انت بتقول اي انا عمري م هسيبك حتي لو بعد الشر العمليه منجحتش انا بحبك
سيف خد فرح ف حض.نه
وبعدها بشويه دخلوا نامو
سيف حجز تذاكر الطيران
فرح:انا جايه معاك
سيف:تبجي معايا فين هو انا رايح العب
فرح:لا انا مش هسيبك لوحدك
سيف:لا مش هبيقا لوحدي هيجي معايا ياسين
فرح:لا انا هاجي معاك
بعد محاولات كتير من سيف انه يقنع فرح انها متجيش فرح اقتنعت
************************

 

 

في مره سيف مكنش ف البيت جت هديه ع البيت كانت عباره عن بوكس فيه قم.يص نوم وبرفان وجواب مكتوب فيه
: امتي بقاا تتطلقي من جوزك بحبك ي كتكوتي
فرح مكنتش عارفه مين اللي باعت البوكس ده
وفجأة سيف جه فرح حطت البوكس ف الدولاب بسرعه
سيف:فرح ي فرح
فرح:اه ااااي اي يسيف
سيف:اي ده في اي مالك
فرح: اي مففيش مفيش حاجه
سيف:طب تعالي بقا عشان تجهزي معايا الشنط
فرح:يلا
سيف بيفتح الدولاب لقاا البوكس
سيف بصدمه:اي ده
فرح:اي ده
سيف طلع قم.يص النوم ورماه ف وشهاا:ده
فرح:والله ما بتاعي

 

 

سيف:اومال بتاع مين
فرح:معرفش والله ات
سيف قطع كلامها:اسكتي خلاص مش عايز اسمع منك ولا كلمه لمي هدومك وامشي
فرح:يسيف
سيف ضربها بالقلم :اخرسي خالص بتخنويني يفرح لي
فرح بدموع:اديني فرصه ادافع عن نفسي
سيف:م كل حاجه واضحه زي الشمس اهو غو.ري ف داهيه
فرح لمت هدومها ومشيت
فرح بدموع وهي ع الباب:افتكر ان انت ظلمتني ولو رجعتلي راكع ع رجلك مش هرجعلك
مشيت وسيف كان زعلان من اللي عمله
ياسين طلع ل سيف

 

ياسين:اي دا اي دا ف اي
سيف:مفيش
ياسين:اومال فرح فين
سيف: خلتهاا تمشي
ياسين:انت بردو عملت اللي ف دماغك وبعتلها البوكس عشان تمشي
سيف:مكنش في حل تاني ي ياسين مكنتش هقدر اشوفها وهي بتتظلم معايا
ياسين:بس انت غلطان
سيف:خلاص اللي حصل حصل انا دلوقتي هسافر الاول وانت هتيجي ورايا
ياسين:ماشي بس لي
سيف: عشان هعملك توكيل عشان تطلقها بعد ما انا اسافر
ياسين بصدمه:اييي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق فوق النيران)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى